Založ si blog

Na Slovensku neriešiteľný problém! Za tri roky som nedosiahla vôbec nič!

 


Možno si spomeniete na môj prvý blog, v ktorom som o probléme s odpadom pri parkovisku a autobusovej zastávke Kamenný mlyn v  katastri obce Lozorno písala po prvýkrát:

http://hilda.blog.pravda.sk/2017/01/13/smetisko-v-katastralnom-uzemi-obce-lozorno/

Všetko to začalo 4.12.2015, keď som na problém upozornila. Už cca dva roky predtým som si však všimla, že sa o to miesto nikto nestará.

 

Pre pripomenutie uvádzam chronológiu mojej komunikácie s orgánmi štátnej správy so žiadosťou o konanie v danej veci:

12 / 2015 som kontaktovala Obecný úrad Lozorno – pracovníčka OÚ mi odpovedala, že sa situáciu snažia riešiť aj s kompetentnými z priemyselných parkov. Je však v kompetencii polície a správcu komunikácie zistiť pôvodcu odpadu a odpad zlikvidovať na náklady pôvodcu.

02 / 2016 napísala som podnet na Slovenskú inšpekciu životného prostredia (SIŽP)

03 / 2016 som obdržala písomné vyjadrenie od SIŽP – po obhliadke miesta považujú môj podnet za opodstatnený a vec postupujú na Okresný úrad Malacky

04 / 2016 som telefonovala so starostom obce Lozorno. Vysvetlil mi, že plochu  v minulosti čistili na vlastné náklady. Chcú však systémové riešenie. Obrátili sa už na viaceré kompetentné úrady, ale pomoci sa nedočkali. Odmieta preto ďalej používať peniaze obce, nakoľko sa vyzbieraním odpadu problém nevyrieši.

10 / 2016 som kontaktovala Okresný úrad Malacky, odbor starostlivosti o životné prostredie, pýtala som sa, ako riešia podnet, ktorý dostali zo SIŽP v marci 2016 – bez reakcie

10 / 2016 som písala opäť aj na SIŽP, že vec, ktorú postúpili na okresný úrad Malacky, nie je riešená – bez reakcie.

10 / 2016 som zároveň napísala aj na Regionálne cesty Bratislava (RCBA) – bez reakcie

10 / 2016 mi telefonovali z Okresného úradu Malacky, odbor starostlivosti o životné prostredie, že vec riešia.

10 / 2016 som dostala pozvánku na ústne pojednávanie, na ktoré boli prizvaní starosta Lozorna, Slov. správa ciest, Okresné riaditeľstvo PZ MalackyMajiteľ reštaurácie Kamenný Mlyn a ja. Pojednávanie sa malo konať 14.11.2016. Keďže som sa pojednávania nezúčastnila a nedostala som žiadne vyrozumenie, chcela som vedieť, k akému záveru dospeli a čo sa bude diať ďalej. Viackrát som telefonovala zodpovednej osobe z Okresného úradu v Malackách, nepodarilo sa mi s ňou spojiť. Na maily mi taktiež odvtedy neodpovedala. Neviem, na čom sa dohodli, ale so skládkou sa nič neudialo.

03 / 2017 som poslala podnet na „Odkaz pre starostu“ – bez reakcie obce

03 / 2017 bola so mnou ako so sťažovateľkou nakrútená reportáž televíziou TA3 (oslovený bol starosta Lozorna, aj majiteľ reštaurácie Kamenný mlyn)

03 / 2017 som telefonovala so zodpovednou zamestnankyňou OÚ Malacky, oznámila mi, že podnet na riešenie prebrala SSC

03 / 2017 som telefonovala so zodpovedným pracovníkom zo SSC  –  do dvoch týždňov budú zasadať so starostom, políciou… o zákaze vjazdu a budú upratovať – upratovanie sa neudialo

06 / 2017 ďalší telefonát so zodpovedným pracovníkom zo SSC, povedal, že na tom pracujú, potom upracú – nič sa neudialo

11 / 2017 tretí telefonát so zodpovedným pracovníkom zo SSC, odkázal ma na informačné oddelenie

11 / 2017 napísala som mail na informačné oddelenie, zodpovedná pracovníčka preposlala môj e-mail na vedúcich konkrétnych úsekov so žiadosťou na priame vybavenie – bez reakcie

02 / 2018 opäť som písala na informačné oddelenie – bez reakcie

03 / 2018 telefonovala som na Políciu, odbor enviromentálnej kriminality – odporučili mi, obrátiť sa na prokuratúru

04 / 2018 podala som písomný podnet na prešetrenie nečinnosti orgánov štátnej správy alebo samosprávy na Okresnú prokuratúru v Malackách

16.4.2018 som ráno cestou do práce skoro nabúrala, neverila som vlastným očiam. Či toto upratanie nejako súviselo s podaním podnetu 5.4.2018 na Okresnú prokuratúru, neviem. Chcela som vtedy napísať od radosti ďalší blog, ale keďže bola uprataná iba polovica plochy, povedala som si, že ešte počkám. Žiaľ ďalšie upratovanie sa už neudialo.

5.2.2018 boli vrecia preč, táto kopa zostala

18.5.2018 som dostala vyjadrenie z Okresnej prokuratúry č.1

31.5.2018 som dostala vyrozumenie z Okresnej prokuratúry č.2 – vo vyrozumení sa uvádza, že je obec povinná sa o odpad postarať. Ďalej, že obec neeviduje moje písomné podanie, ktorým by som upozorňovala na nezákonné umiestnenie odpadu. Obec sa od roku 2014 podieľa na riešení situácie.

31.5.2018 vyjadrenie z Okresnej prokuratúry č.3, kde sa píše aj, že sa uskutočnila obhliadka na mieste dňa 14.11.2016 a následnú ústne pojednávanie 15.12.2016, boli prerokované rôzne možnosti riešenia problému. 27.3.2018 sa uskutočnilo pojednávanie, bolo rozhodnuté, že uzavretie parkoviska nie je možné. Obec nemá na čistenie finančné prostriedky, nedošlo ani k dohode medzi SSC a obcou o čistení parkoviska. Keďže nedošlo k sprostredkovaniu dohody medzi dotknutými orgánmi a organizáciami, bolo nariadené ústne pojednávanie na 11.6.2018. Ďalej sa vo vyjadrení z prokuratúry uvádza, že okresný úrad dal zbytočne veľkorysý časový priestor na dohodu (min.1,5 roka), aktuálne ale začal konanie a nie je dôvod na prijatie opatrenia na odstránenie nečinnosti.

18.6. 2018 vyjadrenie z Krajskej prokuratúry, v ktorom sa okrem iného píše, že SIŽP vykonala na mieste obhliadku a skonštatovala ukladanie odpadu. Bolo odporučené riešiť situáciu zákazom parkovania kamiónov, s čím ale nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Bratislava. Keďže nie je možné zistiť, resp. identifikovať osoby zodpovedné za ukladanie hromadiaceho sa odpadu, boli následky prenesená na obec Lozorno, ktorá spoločne so SSC žiadala odstrániť príčinu obmedzením kamiónovej dopravy príslušným dopravným značením. SIŽP nedisponuje právomocou riešiť daný problém. Preto ani prokuratúra nemôže skonštatovať rozpor so zákonom v jeho postupe. Okresný úrad Malacky, odbor starostlivosti o životné prostredie však začal 31.5.2018 konanie v danej veci.

 

6.2.2019  – Nič! Moja snaha nepriniesla za tri roky nikomu nič!

Oslovila som orgány štátnej správy a samosprávy, ktorí ale nemajú právomoci v tejto veci konať. Zodpovedná je obec, tá ale nemá peniaze, ňou navrhované opatrenia boli zamietnuté. Kamionistov parkujúcich na tomto mieste nie je možné stotožniť.

Neriešiteľná situácia.

 

Bývalý starosta Lozorna, s ktorým som pár krát telefonovala, mal pravdu, keď mi povedal, že odpad vyzbierať nestačí, že treba systémové riešenie. Stačí porovnať fotky zo 16.4.2018 (pozri vyššie) a 6.2.2019 (pozri nižšie).

Kde sú všetci tí, čo nám pred každými voľbami sľubujú, že budú pracovať pre ľudí a pre krajšie Slovensko?

Viem, že Kamenný mlyn je iba jeden príklad z tisícov ďalších podobných miest na Slovensku. O to smutnejšie to celé je.

Nenapadá mi už nič. Iba ak, že obec Lozorno má nového starostu…

To je všetko.

Dobrú noc Slovensko, nezabudni zhasnúť!

 

Na záver už iba zopár dnešných fotiek. Niekto sa snažil situáciu zmierniť umiestnením dvoch drevených nádob na odpad. Ale kamionisti sa zatiaľ veľmi dovnútra netriafajú.

 

foto: hilda

 

 

Celé Slovensko = krásy Slovenska priamo z gauča

21.11.2021

Každé jedno video predstavuje kompletný okres so všetkými mestami a obcami v abecednom poradí. Dnes pre vás náhodne vyberám tieto okresy: Trenčiansky kraj – okres Prievidza https://youtu.be/bUe7cVzKCBU Bratislavský kraj – okres Pezinok https://youtu.be/cpwcW2mCUNs Trnavský kraj – okres Piešťany https://youtu.be/xGszxNu3HwE Bratislavský kraj – okres [...]

Celé Slovensko – to je aj 148 hradov, zámkov, zrúcanín. .. a 5 hraničných trojbodov

03.11.2021

5 – toľko máme trojhraničných bodov so susednými štátmi V priloženom linku si môžete pozrieť 5 trojhraničných bodov, ktoré máme spoločné s našimi susednými štátmi: https://youtu.be/O1FYgIcAwfU 148 – je počet všetkých hradov, zámkov, zrúcanín, zaniknutých hradov (kde sú aspoň nejaké zvyšky, prípadne turistické značenie) a pevností na Slovensku [...]

Celé Slovensko – okres Skalica, Zlaté Moravce, Čadca, Ružomberok, Šaľa a Trnava

25.10.2021

Celé Slovensko prináša videá z ďalších okresov. Zaujímavosť z každej jednej obce, či mesta. Jedno video = jeden komplet okres. Okres Šaľa https://youtu.be/vqemgunQTIo Okres Trnava https://youtu.be/uwy495uH_g0 Okres Ružomberok https://youtu.be/fp2JcCPcu_w Okres Zlaté Moravce https://youtu.be/QN1LVbRcebY Okres Čadca https://youtu.be/CZZbc38cLvc [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

hilda

Pre každého niečo

Štatistiky blogu

Počet článkov: 40
Celková čítanosť: 189883x
Priemerná čítanosť článkov: 4747x

Autor blogu

Kategórie