Založ si blog

Smetisko v katastrálnom území obce Lozorno

V katastrálnom území obce Lozorno sa nachádza odstavná plocha a vedľa nej pri borovicovom lese rastie už roky takéto smetisko:

Pokračovanie textu nasleduje pod obrázkami.

20161026_144713 20161026_144720 20161026_144830 20161026_144847 20161026_144912 201601026_144913 170220161747 170220161748 170220161749 170220161750 170220161751 170220161752 170220161753 170220161754 170220161755 170220161756

foto: hilda

 

Kto skládku vytvoril už asi nezistíme, určite to nebol jeden človek a netrvalo to deň, ani dva.

Hanbu však máme my všetci – Slováci.

Skládka sa nachádza na odstavnej ploche, na ktorej často parkujú kamióny. V blízkosti je autobusová zastávka a cez cestu reštaurácia, v lete dokonca možnosť okúpať sa v biobazéne. Fakt prívetivé prostredie pre príjemné zážitky.

Chodím tadiaľ roky do práce, 2x denne mi padne pohľad na toto smetisko a nemôžem uveriť, že nikomu neprekáža.

Pred  vyše rokom som sa rozhodla na problém upozorniť.

4.12.2015 som napísala na Obecný úrad Lozorno – pracovníčka OÚ mi obratom odpovedala. Dozvedela som sa, že situáciu sa snažia riešiť aj s kompetentnými z priemyselných parkov. Je však v kompetencii polície a správcu komunikácie zistiť pôvodcu odpadu a odpad zlikvidovať na náklady pôvodcu.

28.2.2016 som napísala na Slovenskú inšpekciu životného prostredia (SIŽP)

31.3.2016 mi prišlo písomné vyjadrenie – po obhliadke miesta považujú môj podnet za opodstatnený a vec postupujú na okresný úrad Malacky.

Cca začiatkom apríla 2016 som telefonovala so starostom obce Lozorno. Vysvetlil mi, že plochu  v minulosti čistili na vlastné náklady. Chcú však systémové riešenie. Obrátili sa už na viaceré kompetentné úrady, ale pomoci sa nedočkali.

Čakala som na reakciu z Okresného úradu Malacky. Každý jeden deň som dúfala, že cestou z práce uvidím ľudí, ktorí budú upratovať, v lepšom prípade, že uvidím už vyčistené miesto.

Čakala som od marca do októbra, pol roka a vôbec nič sa neudialo.

6.10.2016 som kontaktovala okresný úrad Malacky, odbor starostlivosti o životné prostredie – pýtala som sa, ako riešia podnet, ktorý dostali zo SIŽP v marci 2016.

6.10.2016 som písala opäť aj na SIŽP, že vec, ktorú postúpili na okresný úrad Malacky, nie je riešená – do dnešného dňa žiadna odpoveď na môj mail.

6.10.2016 som zároveň napísala aj na Regionálne cesty Bratislava (RCBA) – do dnešného dňa bez odpovede na môj mail.

Cca v polovici októbra 2016 mi telefonovali z okresného úradu Malacky, odbor starostlivosti o životné prostredie, že vec riešia.

28.10.2016 som dostala pozvánku na ústne pojednávanie, na ktoré boli prizvaní starosta Lozorna, Slov. správa ciest, Okresné riaditeľstvo PZ Malacky, Majiteľ reštaurácie Kamenný Mlyn a ja. Pojednávanie sa malo konať 14.11.2016.

Keďže som sa pojednávania nezúčastnila a nedostala som žiadne vyrozumenie, chcela som vedieť, k akému záveru dospeli a čo sa bude diať ďalej. Viackrát som telefonovala zodpovednej osobe z Okresného úradu v Malackách, nepodarilo sa mi s ňou spojiť. Na maily mi taktiež odvtedy  neodpovedala. Neviem na čom sa dohodli, ale so skládkou sa stále nič neudialo.

Je 13.01.2017 a keďže neviem, čo ďalej, píšem tento blog.

Na začiatku bol môj naivný pohľad na vec. Videla som znečistené parkovisko, ktoré treba upratať. Po vyše roku som pochopila, že kým si kompetentní robia svoju prácu, šetria vec na mieste, organizujú ústne pojednávania a odpisujú na maily a listy, v horšom prípade ani to nie, k náprave nedôjde.

A vlastne, prečo by sa mal niekto zaoberať niečím takým bezvýznamným, ako je podnet od občana, keď sa pomoci nedočkal ani starosta obce.

Neviem posúdiť, kto pochybil, či nepochybil, kto si splnil, či nesplnil povinnosť. Ale ak si každý plní svoje povinnosti, ako má a skládky odpadu sa to nijako nedotkne, potom je niekde chyba.

Premýšľam, čo budem robiť ja, kým kompetentní robia svoju prácu. Už nemám ďaleko od rozhodnutia, že si nakúpim plastové vrecia a začnem odpad cestou z práce postupne zbierať a odvážať svojim autom do mojej popolnice. Veď si za odvoz odpadu platím, tak môžem, či nie?

Alebo, čo keby každý jeden nezamestnaný dostal vozík, reflexnú vestu a k tomu 1-2 km dlhý úsek popri ceste, o ktorého čistotu by sa staral, bez ohľadu nato, kto je za daný úsek cesty zodpovedný? Prečo by Slovensko nemohlo byť už konečne udržiavané a čisté?

Alebo je tu ešte tretia možnosť, tá čo doteraz, v zime smetisko prikryje sneh, jar nejako vydržíme, a potom nás na chvíľu zasa zachráni vysoká burina, ktorú nikto nepokosí…

Určite existuje aj iné, lepšie, systémové riešenie a správni ľudia na správnych miestach, ktorí ho čo najrýchlejšie prenesú do praxe. Len sa mi ich zatiaľ nepodarilo nájsť.

Celé Slovensko = krásy Slovenska priamo z gauča

21.11.2021

Každé jedno video predstavuje kompletný okres so všetkými mestami a obcami v abecednom poradí. Dnes pre vás náhodne vyberám tieto okresy: Trenčiansky kraj – okres Prievidza https://youtu.be/bUe7cVzKCBU Bratislavský kraj – okres Pezinok https://youtu.be/cpwcW2mCUNs Trnavský kraj – okres Piešťany https://youtu.be/xGszxNu3HwE Bratislavský kraj – okres [...]

Celé Slovensko – to je aj 148 hradov, zámkov, zrúcanín. .. a 5 hraničných trojbodov

03.11.2021

5 – toľko máme trojhraničných bodov so susednými štátmi V priloženom linku si môžete pozrieť 5 trojhraničných bodov, ktoré máme spoločné s našimi susednými štátmi: https://youtu.be/O1FYgIcAwfU 148 – je počet všetkých hradov, zámkov, zrúcanín, zaniknutých hradov (kde sú aspoň nejaké zvyšky, prípadne turistické značenie) a pevností na Slovensku [...]

Celé Slovensko – okres Skalica, Zlaté Moravce, Čadca, Ružomberok, Šaľa a Trnava

25.10.2021

Celé Slovensko prináša videá z ďalších okresov. Zaujímavosť z každej jednej obce, či mesta. Jedno video = jeden komplet okres. Okres Šaľa https://youtu.be/vqemgunQTIo Okres Trnava https://youtu.be/uwy495uH_g0 Okres Ružomberok https://youtu.be/fp2JcCPcu_w Okres Zlaté Moravce https://youtu.be/QN1LVbRcebY Okres Čadca https://youtu.be/CZZbc38cLvc [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

hilda

Pre každého niečo

Štatistiky blogu

Počet článkov: 40
Celková čítanosť: 189494x
Priemerná čítanosť článkov: 4737x

Autor blogu

Kategórie